Trombia Technologies deltar i saminnovationsprojektet "MURO" för att radikalt förnya verksamheten med servicerobotar.

Trombia Technologies deltar i ett tvåårigt saminnovationsprojekt som drivs av ett av Europas ledande forskningsinstitut VTT. MURO-projektet (Multi-purpose Service Robotics as Operator Business) syftar till att förändra det sätt på vilket servicerobotar säljs, förvärvas och används. Under projektets gång är målet att radikalt förnya servicerobotverksamheten och öka de finländska företagens export.

• Vi är glada över att få delta i detta framtidsinriktade forskningsinitiativ. Från vår sida fokuserar det på att identifiera möjligheterna för framtida plattformar för fastighets- och anläggningsunderhållsoperatörer. Serviceoperatörer runt om i världen har varit aktivt i kontakt med oss angående Trombia Free och detta är ett utmärkt projekt för att involvera flera av dem i skapandet av framtidens hållbara områdesunderhåll, säger Antti Nikkanen, VD för Trombia Technologies.

Enligt konsortiets långsiktiga vision kommer servicerobotar att användas gemensamt av flera kundföretag som verkar i samma lokaler, t.ex. köpcentrum, hotell- och kontorskomplex, industribyggnader, fabriker eller knutpunkter för masstransporter som flygplatser.

MURO-projektet är ett tvåårigt projekt som pågår fram till den 30 mars 2023. Den totala budgeten för saminnovationsprojektet är ca. 4,9 miljoner euro och det är finansierat av Business Finland. Tillsammans med Trombia Technologies har Följande företag som tillhandahåller mobila robotlösningar, relaterad programvara och B2B-tjänster deltar i projektet: Avertas Robotics, Dimalog, GIM Robotics, K. Hartwall, KONE, Navitec Systems, Solteq och Telia.

• Konsortiet består av ett drömlag som skalar globala tjänster, löser utmaningarna med nätverk och cybersäkerhet och löser de vardagliga utmaningarna med servicerobotar i verkliga tillämpningar.. Vårt jobb är att fokusera på utomhuslösningar: underhåll av gator och områden., Nikkanen fortsätter.

Mer information:

Antti Nikkanen

Trombia Technologies Oy

antti.nikkanen@trombia.com

+358 40 722 8309

Trombia Technologies är en finsk tillverkare av utrustning för vägunderhåll som är känd för sin innovativa teknik för damm- och snöröjning. Företagets främsta innovation, den globalt patenterade Trombia-sopningstekniken, är utformad för att erbjuda sopningsoperatörer över hela världen ett mer hållbart, kostnadseffektivt, enklare att underhålla och snabbare alternativ för att bekämpa både mekaniskt skräp och fint damm på asfalterade områden. Trombia Free autonoma sopmaskiner, som lanserades den 29 september.th, 2020, beskriver företagets vision att växa från ett snabbväxande små och medelstora företag och en innovatör till världens ledande leverantör av teknik för städning av städer i den moderna, grönare och mer hållbara stadsrengöringen.

Få stöd

Skicka oss din fråga