Cubex Limited on nimitetty Trombia silica- ja PM2,5-katupölynimurien viralliseksi jälleenmyyjäksi Ontariossa, Brittiläisessä Kolumbiassa, Quebecissä ja Manitobassa.

Vedetön Trombia-tekniikka poistaa pysyvästi erityisen haitallisen piidioksidipölyn ja mahdollistaa ympärivuotisen lakaisun myös pakkasessa.

Eurooppalainen lakaisukoneiden valmistaja Trombia Technologies on nimittänyt kanadalaisen Cubex Ltd:n virallisena jälleenmyyjänä EUnited PM2,5 -sertifioiduille Trombia-katulakaisukoneiden lisälaitteille. Cubex hoitaa Trombian jakelun Ontariossa, Brittiläisessä Kolumbiassa, Quebecissä ja Manitobassa.

Trombia-lisälaitteet asennetaan pyöräkuormaajiin, teleskooppikuormaajiin ja suuriin maataloustraktoreihin, ja ne mahdollistavat katujen ja alueiden ympärivuotisen kunnossapidon. Lakaisukoneet on varustettu suurella 1,8 m3 / 2,4 yd3 säiliökapasiteetilla, minkä ansiosta ne ovat verrattavissa tavallisiin pieniin lakaisukoneisiin.

–      Cubex on toiminut alalla 49 vuotta ja edustaa alan johtavia lakaisukoneiden valmistajia, joita jakelemme koko Kanadassa. Trombia on alan johtava toimija, joten olemme erittäin innoissamme saadessamme tehdä yhteistyötä heidän kanssaan ja tuoda tämän teknologian markkinoillemme, toteaa Kitch Wilson, Cubexin myynti- ja markkinointijohtaja.

Trombia-lakaisukoneen lisälaitteet ovat täysin suodattimettomia, ja niissä käytetään maailmanlaajuisesti patentoitua tekniikkaa, jossa yhdistyvät ilmaveitsellä tapahtuva pölynpoisto, mekaaninen lakaisu, alipaineistus ja syklonierotus. Trombian lakaisukammiossa lakaisuprosessi suoritetaan täysin vedettömänä, mikä mahdollistaa tarkemman ja täydellisemmän lakaisutuloksen.

- Olemme nähneet Cubexin erikoisosaamisen maailman johtavien lakaisutekniikoiden jakelussa Kanadan markkinoille. Toivotamme Cubexin tervetulleeksi Trombian maailmanlaajuiseen jakeluverkostoon suurella innolla, emmekä malta odottaa Trombian käynnistämistä nyt ensimmäistä kertaa myös Ontariossa, Manitobassa ja Brittiläisessä Kolumbiassa, sanoo Antti NikkanenTrombia Technologiesin toimitusjohtaja.

Piidioksidipöly on kriittinen työturvallisuuskysymys

Tammikuussa 2018 Euroopan komissio antoi tarkistetun direktiivin syöpää ja perimän muutoksia työssä aiheuttavista aineista (2017/2398/EY). Tässä direktiivissä, jonka jäsenvaltiot panevat nyt täytäntöön, asetetaan työmaalla tapahtuvan piidioksidipölylle altistumisen lailliseksi enimmäisrajaksi 8 tunnin työvuorossa 0,1 mg / m3. EU-direktiivi velvoittaa myös pitämään sellu- ja puupölypitoisuudet alle 2 mg / m3.

Yhdysvalloissa Occupational Safety and Health Administration asetti standardin vielä alemmaksi, 0,05 mg/m3 . Trombia-teknologia on suunniteltu tukemaan toiminnanharjoittajia näiden tasojen alittamisessa, sillä se poistaa pysyvästi jopa hienoimman pölyn alueelta.

Tulevaisuuden lakaisu on sähköistä ja autonomista.

Trombia Technologies pilotoi parhaillaan myös Trombia Freea, joka on maailman ensimmäinen täysitehoinen autonominen kadunlakaisukone. Trombia Free -yksiköt on varustettu kaikkina sääolosuhteina toimivalla autonomisella, lidar-pohjaisella konenäköteknologialla, joka suodattaa ympäristöstä tulevan melun sateisissa, lumisissa tai vaihtoehtoisissa olosuhteissa. Trombia Free -puhdistuslaitteet kuluttavat alle 15 % tehoa nykyisin saatavilla olevien raskaiden imulakaisutekniikoiden vaatimasta tehosta ja auttavat kaupunkeja vähentämään hiilidioksidipäästöjään merkittävästi lähitulevaisuudessa. Trombia Free on sarjan lanseerauksen jälkeen ostettavissa myös Kanadassa.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Antti Nikkanen, antti.nikkanen@trombia.com , puh. +358 40 722 8309

Korkean resoluution kuvat tiedotusvälineitä varten: press@trombia.com

Trombia Technologies on suomalainen teiden kunnossapitolaitteiden valmistaja, joka tunnetaan innovatiivisesta pölyn- ja lumenraivausteknologiastaan. Yrityksen lippulaivainnovaatio, maailmanlaajuisesti patentoitu Trombia-lakaisuteknologia, on suunniteltu tarjoamaan lakaisuoperaattoreille maailmanlaajuisesti kestävämpi, kustannustehokkaampi, helpommin huollettava ja nopeampi vaihtoehto sekä mekaanisen roskan että hienojakoisen pölyn torjuntaan päällystetyillä alueilla.

Trombia Vapaat autonomiset lakaisukoneet, käynnistetty 29. syyskuutath, 2020, hahmotellaan yrityksen visio kasvaa nopeasti kasvavasta pk-yrityksestä ja innovaattorista maailman johtavaksi kaupunkisiivousteknologian tarjoajaksi nykyaikaisella vihreämmällä ja kestävämmällä kaupunkisiivouksen aikakaudella.

Hanki tukea

Lähetä meille kysymyksesi