Trombia Technologies osallistuu "MURO"-yhteisinnovaatiohankkeeseen, jonka tavoitteena on uudistaa palvelurobottiliiketoimintaa radikaalisti.

Trombia Technologies osallistuu Euroopan johtaviin tutkimuslaitoksiin kuuluvan VTT:n johtamaan kaksivuotiseen yhteisinnovaatiohankkeeseen. "Multi-purpose Service Robotics as Operator Business" (MURO) -hankkeen tavoitteena on muuttaa tapaa, jolla palvelurobotteja myydään, hankitaan ja käytetään. Hankkeen aikana tavoitteena on uudistaa radikaalisti palvelurobotiikkaliiketoimintaa ja vauhdittaa suomalaisten yritysten vientiä.

• Olemme innoissamme saadessamme olla mukana tässä tulevaisuuteen suuntautuvassa tutkimusaloitteessa. Omalta osaltamme siinä keskitytään kiinteistöjen ja tilojen kunnossapidon toimijoiden tulevien alustojen mahdollisuuksien kartoittamiseen. Huoltoalan toimijat ympäri maailmaa ovat olleet aktiivisesti yhteydessä meihin Trombia Free -hankkeen osalta, ja tämä on hieno hanke, jossa useat heistä voivat osallistua kestävän aluekunnossapidon tulevaisuuden luomiseen, sanoo Antti NikkanenTrombia Technologiesin toimitusjohtaja.

Konsortion pitkän aikavälin vision mukaan palvelurobotit ovat yhteiskäytössä useiden asiakasyritysten kesken, jotka toimivat samoissa tiloissa, kuten ostoskeskuksissa, hotelli- ja toimistokomplekseissa, teollisuusrakennuksissa, tehtaissa tai joukkoliikenteen solmukohdissa, kuten lentokentillä.

MURO-hanke on kaksivuotinen hanke, joka kestää 30. maaliskuuta 2023 asti. Yhteisinnovaatiohankkeen kokonaisbudjetti on noin 1,5 miljoonaa euroa. 4,9 miljoonaa euroa ja se on Business Finlandin rahoittama. Trombia Technologiesin ohella Hankkeeseen osallistuvat seuraavat yritykset, jotka tarjoavat liikkuvan robotiikan ratkaisuja, niihin liittyviä ohjelmistoja ja B2B-palveluja: Avertas Robotics, Dimalog, GIM Robotics, K. Hartwall, KONE, Navitec Systems, Solteq ja Telia.

• Konsortiossa on mukana unelmatiimi, joka skaalaa maailmanlaajuisia palveluja, ratkaisee verkkojen ja kyberturvallisuuden haasteita sekä ratkaisee palvelurobottien jokapäiväisiä haasteita tosielämän sovelluksissa.. Tehtävämme on keskittyä ulkoratkaisuihin: katujen ja alueiden kunnossapitoon., Nikkanen jatkaa.

Lisätietoja:

Antti Nikkanen

Trombia Tech

antti.nikkanen@trombia.com

+358 40 722 8309

Trombia Technologies on suomalainen teiden kunnossapitolaitteiden valmistaja, joka tunnetaan innovatiivisesta pölyn- ja lumenraivausteknologiastaan. Yrityksen lippulaivainnovaatio, maailmanlaajuisesti patentoitu Trombia-lakaisuteknologia, on suunniteltu tarjoamaan lakaisuoperaattoreille maailmanlaajuisesti kestävämpi, kustannustehokkaampi, helpommin huollettava ja nopeampi vaihtoehto sekä mekaanisen roskan että hienojakoisen pölyn torjuntaan päällystetyillä alueilla. Trombia Free -autonomiset lakaisukoneet, jotka lanseerattiin 29. syyskuuta.th, 2020, hahmotellaan yrityksen visio kasvaa nopeasti kasvavasta pk-yrityksestä ja innovaattorista maailman johtavaksi kaupunkisiivousteknologian tarjoajaksi nykyaikaisella vihreämmällä ja kestävämmällä kaupunkisiivouksen aikakaudella.

Hanki tukea

Lähetä meille kysymyksesi